כל עסק אשר מעוניין בהגדלת רווחים, שיפור האווירה ואף הרחבת העסק מומלץ להציב יעדים אסטרטגיים. ריכזנו עבורכם כמה טיפים לגבי הצבת יעדים, אך חשוב לציין כי מדובר בטיפים כלליים אשר אינם מתאימים באופן אישי, במידה והנכם מעוניינים בייעוץ אסטרטגי הנכם מוזמנים לפנות אלינו לבניית תוכנית עסקית והצבת מטרות. במהלך הצבת היעדים, תשקלו איזה צוות צריך ליישם אותם והגדירו את טווח הזמן ויהיו מוכנים שלא תמיד תצליחו לעמוד בכל יעד, בשל גורמים חיצוניים או סיבות אחרות אליהן יש צורך להתייחס ולבדוק. נציג בפניכם כמה שיטות והמלצות כלליות אשר יכולות לסייע או להיות מקור לרעיונות נוספים.
יעדים בשיטת ה5- שנים
אחת השיטות הנפוצות לעסקים המעוניינים לגדול ולשפר את הרווחים היא תכנון המטרות לחמש שנים. התכנון יכול להתחיל בדרכים שונות, בהתאם לבעל העסק, אך לרוב יש הערכה של המצב הקיים וההתקדמות של העסק עד לרגע בו מציבים יעדים. הערכת המצב הקיים עוזרת להאריך עד כמה רחוק ניתן לקחת את העסק ואיזה קהל לקוחות נאמן וישאר גם לאחר שינויים. הערכת רווחים היא צעד המביא מוטיבציה להצבת יעדים, אך חשוב לא להגזים ולבחור ביעדים בטווח ההיגיון וברמת סיכון המתאימה לעסק ולמצב בשוק. בשיטת 5 שנים, ניתן להציב מטרות חודשיות או שנתיות ולבצע בדיקה תקופתית של עמידה ביעדים. לא לכולם השיטה מתאימה, כיוון שהרבה מקרים עלולים להתרחש בחמש שנים ועלולים לפגוע בתוצאה ואף לפגוע בעסק. אך תכנון והצבת מטרות, גם אם לא בכולן העסק עומד, יכולים לשפר באופן משמעותי היבטים אשר היו במטרה לשפר, לכן אם שיטה זאת אינה מתאימה, אנו מציעים יעדים לטווחים ארוכים יותר (10 שנים) או לטווח קצר, לניסיון.
יעדים לעסקים חדשים
עסקים חדשים נמצאים בסיכון גבוה יותר לסגירה, ישנם גורמים רבים לכך, אך נחישות ותכנון יכולים להביא את החברה קדימה. ההמלצה לעסקים חדשים לאחר ההקמה היא להתמקד בשיווק ומכירות, אך אנו מעוניינים לתת לכם נקודת מבט נוספת. עסק חדש בעל אפשרות שעסקים ישנים מתקשים ליישם, בניית החברה באופן שמאפשר התנהלות נכונה וקלה. נזכיר, שפתרונות משתנים מעסק לעסק, גם כאשר מדובר בעסקים חדשים או ותיקים, אך לשקול אפשריות ויעדים מאפשרות לכם לבחור לאן הייתם רוצים לקחת את העסק. התייעצו איתנו לבחירת יעדים המתאימים לעסק באופן אישי.
יעדים לעסקים וותיקים
עסקים וותיקים, עם קהל לקוחות מאובחן היטב ומבנה חברתי קבוע, לרוב לא ממהרים לאמץ שינויים. היעדים בדרך כלל כוללים שמירה על לקוחות קיימים והוספת לקוחות חדשים, עם הגדלת רווח שנתית המשתנה מחברה לחברה. אך חברות רבות מפספסות את ההזדמנויות, הצבת יעדי רווח הוא אחד הפרטים החשובים ביותר, אך כאשר מצב העסק טוב ויש עמידה ביעדים, כדאי לשקול לקחת את ההזדמנות בידיים. האם לשפר את העסק מבפנים, מבחינת אווירה, תנאי העובדים ובדיקה מעמיקה של מבנה החברה או לשקול הרחבת החברה וניסיון להביא קהל לקוחות נוספים. אל תשארו במקום זמן רב מידי, אחרת תשארו מאחור.