הורן יועצים בע"מ
ייעוץ אסטרטגי יסודי ומעמיק בתחום מערכות מידע

צרו קשר

לקבלת ייעוץ חינם ממומחי החברה

תמחור מוצר / שירות

התמחור הוא לב ליבו של העסק, ובלעדיו העסק לא יכול להתקיים. התמחור עצמו יעיל בתנאי שהוא מוביל בסופו של דבר לרווח.התמחור קובע את העלות שמשלם הלקוח והקשר לעלויות הייצור אינו הכרחי.

אסטרטגיות תמחור וסוגי התמחור השונים

קיימות מספר שיטות תמחור מוצרים, והשאלה איך לתמחר מוצר או איך לתמחר שירות, תלויה בסוג העסק, המוצר או השירות והמטרות של העסק. לצד בנית תוכנית עסקית מעמיקה, לבחירת מודל תמחור מוצר ישנה השפעה מהותית על העסק שמצד אחד יכולה להגביר מכירות ותנועה לקוחות ומצד שני, עשויה לגרום לנזק של הפסד מכירות. אם הנכם עסק קטן ומעוניינים בבנית תוכנית עסקית לעסקים קטנים, בנית תוכנית ממוקדת יותר עשויה להיות האופציה המתאימה בעבורכם מכיוון שאסטרטגיית תמחור המוצר היא מעט שונה מאשר חברות גדולות או עסקים גדולים אשר המשפך השיווקי שלהם רחב יותר ומצריך ירידה לפרטים קטנים.

בבחירת השיטה המתאימה של תמחור מוצר, יש לקחת בחשבון גורמים כמו, ביקוש למוצר, עלויות ייצור או קניות, התנהגות צרכנית ותנאי שוק.

1. תמחור חדירה

קשה לעסק להיכנס לשוק חדש ומיד לתפוס נתח, לכן שיטה זו מתאימה במקרים כאלה. השיטה קובעת מחיר נמוך בהרבה מזה של המתחרים כדי ליצור מכירות ראשוניות, אך היא איננה יעילה לאורך זמן. בתקופה זו העסק יספוג הפסדים, אך ככל שהמחיר יעלה וישתווה למחיר המתחרים או קרוב לכך, לקוחות רבים ינשרו אך יוותרו אלה הנאמנים.

2. תמחור רפרוף

שיטה זו בוחרת לקבוע מחירים מאוד גבוהים עבור מוצרים חדשים, מחירים שיורדים ככל שחיי המדף של המוצר מסתיימים או שהם נעשים פחות רלוונטיים. השיטה אופיינית למוצרי הייטק. מקסום רווחים ופיצוי על עלויות בטווח הקצר.

3. תמחור גבוה-נמוך

בשיטה זו נקבע מחיר גבוה והוא יורד בבת אחת ולא בהדרגה. מתאים לעסקים המוכרים מוצרים עונתיים.

4. תמחור פסיכולוגי

זוהי שיטה המשחקת במוחו של הצרכן. על ידי שינוי קל במחיר, מיקום המוצר על המדף או אריזת המוצר. למשל, במקום מחיר 10 ₪ יקבע 9.99 ₪, המוח האנושי מיד מעדיף את המחיר הנמוך אבל ההבדל במחיר לא בעצם קיים. גם מכירות של 1+1, מכירה לזמן מוגבל ועוד, היוצרים לחץ על הצרכן להזדרז ולרכוש. השיטה מתאימה לעסקים קמעונאיים.

5. תמחור חבילה

שיטה זו יעילה במכירת מוצרים נוספים והגדלת נפח המכירה והיא בשימוש בעיקר במסעדות, מכוני יופי, תיירות וכו'.

6. תמחור תחרותי

המחיר נקבע לפי מחיר המוצר בענף, וישנו טווח מחירים שבו ניתן להתברג. המסחר האלקטרוני ייצר אפשרויות להשוואת מחירים שהצרכנים בהחלט מנצלים. קביעת מחיר נמוך במעט מהמתחרים, מאפשר הזדמנות למכירה.

7. תמחור עלות פלוס

שיטה זו מתבססת על מחיר עלות המוצר בתוספת אחוז מסוים שנקבע מראש, שחושב בכדי לכסות עלויות ולהותיר רווח. השיטה אינה מתחשבת במחיר השוק, בביקוש ובמתחרים.

8. תמחור דינמי

השיטה נקבעת על פי הביקוש המשתנה, ומתאימה למוצר שהימצאותו משתנה מרגע לרגע כמו למשל, בתי מלון, טיסות, מופעים ואירועים.

9. תמחור כלכלי

השיטה מעדיפה היקפי מכירה גדולים ומתאימה לעלויות ייצור נמוכות. בעקרון ההעדפה היא להרוויח פחות ולמכור יותר.

10. תמחור חינם

זוהי שיטה הנותנת חינם מוצר בכדי לרכוש את אמון הלקוח והתמכרותו. בד בבד מוצע לו מוצר פרו משודרג בתשלום. זוהי שיטה מוכרת בעיקר בשיווק הדיגיטלי.

11. תמחור מוביל בהפסד

הרעיון הוא למשוך לקוחות לרכוש מוצר שמפסידים עליו, אבל במקביל, הלקוח נחשף למוצרים נוספים שלא תוכננו לרכישה שהוא מתפתה ורוכש. השיטה נהוגה בעיקר ברשתות מזון

לסיכום

חברת הורן יועצים בע"מ, מסייעת בקביעת אסטרטגיית תמחור על פי אופי העסק, תנאי השוק והמתחרים וייעוץ לעסקים מזה 20 שנה. ועושה את עבודת המחקר המקיפה, בצורה מקצועית, בעזרת צוות מומחים, כך שתוכל לפעול למיקסום רווחיך ולהגיע לצמיחה המיוחלת.

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
02-6310212