073-7549375

הורן יועצים בע"מ
ייעוץ אסטרטגי יסודי ומעמיק בתחום מערכות מידע

צרו קשר

לקבלת ייעוץ חינם ממומחי החברה

20 רעיונות מדליקים להגדלת רווחיות העסק הקיים

האמרה השגורה בפי עסקים רבים, או יותר נכון בפי בעליהם, כי הם אינם עובדים לשם שמים. הסטטיסטיקה מלמדת, כי מרבית העסקים החדשים, לא יצליחו לשרוד את שלושת השנים הראשונות הקשות, עד להתייצבותו של העסק.

הכלכלה גם מלמדת, שהגדלת שעות ייצור או שעות עבודה, לאו דווקא מגדילות תפוקה, דבר המוכח בחוק התפוקה השולית הפוחתת. משמע, שניהול עסק מצריך ידע רב, במגוון תחומים בכדי להפוך לרווחי וכלכלי. תחומים שהם מעבר למהות העסקית בפועל.

הנה 20 דרכים להגדלת פוטנציאל המכירה והשיווק בעסק

בחירת אסטרטגיות הנכונות לעסק, ומודעות לרעיונות שיווקיים והגברת מכירות, יכולות לשפר מעורבות, למשוך קהל, להניב התעניינות ולהביא בסופו של דבר להגברת המכירות ממספר ערוצים בו זמנית.

טיפים להגדלת ריווחיות

1. הערך המוצע

יש להתאים את הערך לדרישת הלקוח הפוטנציאלי. הערך המיטבי הוא זה העולה על צפיות הלקוח כך שבאופן מובהק הערך המוצע הופך להיות הבחירה העדיפה, משום שהלקוח מעוניין ברכישה מהימנה, מהירה ועקבית.

2. הבנת הצורך

התמקדות בצורך של הלקוח, יוכלו להגדיל מכירות. מתן מוצר המספק את הצורך, יבטיח שגשוג וצמיחה. התמקדות בצורך יאפשרו חשיבה ייחודית בסיפוק הצורך ולהמשיך להבטיח את אושרו של הלקוח.

3. אספקת המוצר

לקוחות מרוצים מאוד כשהם מקבלים בדיוק את המוצר שהזמינו. לכן, יש לספק את מה שהובטח. הדבר מונע החזרות מיותרות והפסד כסף ובמקביל, גם הלקוח שבע רצון.

4. בניית אסטרטגיה של שתי אבני דרך

האחת, ליצור את המוצר והשירות הטובים ביותר כדי לעמוד בדרישות הלקוח הפוטנציאלי. השני, ליצור עמדה כלכלית לגבי המותג ולהוכיח שהוא שווה את ההשקעה.

5. הרחבת שירותי העסק

להציע מגוון שירותים רחב החסרים אצל המתחרים, כך שיהיה יחס מכירות גבוה ומערכת יחסים חזקה.

6. שיפור תוכנית שיווק - היוועצו במומחים

אופציה המייצרת מכירות, מבלי להוציא יותר מדי כסף. יש להשתמש בקידום אורגני לאתר או לדף נחיתה. כדאי למקד מילות מפתח וביטויים רלוונטיים.

7. שינוי סדרי עדיפות ישנים

יש להקדיש פחות זמן ליצירת לידים ולהשקיע יותר זמן בתקשורת עם מי שמעוניין במוצר. לאחר סגירת עסקה, ניתן יהיה למנף עסקאות גדולות יותר עם עסקים רלוונטיים באמצעות הלקוח שרכש את המוצר.

8. יצירת מעורבות פעילה של צרכנים ולקוחות פוטנציאליים

יצירת מעורבות פעילה של צרכנים ולקוחות פוטנציאליים. לקוחות המעוניינים להוציא פחות, ניתן להיענות להם באופן ישיר ולהציע להם מבצעים ואפילו לשנות את תמהיל המוצר.

9. הכל עניין של אמון הלקוח

פיתוח קשרי אמון עם הלקוחות בלהתמודד במקומם עם בעיותיהם, דבר המשפיע על סיכויי המכירות לטווח הקצר והארוך. השיווק צריך להיות מתואם עם הערכים של הלקוח כדי לזכות באמון שלהם ולשכנע אותם לבצע רכישה.

10. גבשו קהל יעד

קהל היעד איננו רק נתונים דמוגרפיים, גיל, מגדר, רמת השכלה וכו' אלא יכולים לתת חיבור משמעותי יותר כמו, תחומי עניין, אתגרים, יעדים ועוד, ולנצל את המידע. ללקוחות חוזרים ניתן לשלוח סקר.

11. תמיכה באובייקטיביות הלקוח

יש לתמוך באובייקטיביות של הלקוח המשתנה כל הזמן. הגישה מאפשרת לחברה להוביל מבחינת קו מחשבה בתעשייה, הממוקדת כולה בלקוח. מה שעתיד להזרים יותר לידים והזדמנויות.

12. הנחות הנחות הנחות

הנחות מביאות את הלקוחות לריגוש של ממש, ולקוחות מרוצים מבזבזים יותר. אנשים שמחים ורגועים ימצאו את המוצרים יותר אטרקטיביים. מחשבתם של הלקוחות היא כי הם חוסכים בכסף בעצם העובדה שהם לא רוכשים את המוצר במחיר מלא.

13. צרו תוכנית נאמנות לקוח

תוכניות נאמנות במחיר מיוחד ללקוחות קבועים, כמו כרטיסי מועדון, הנחה ברכישה הבאה ועוד. ללקוח יש הזדמנות להכיר את המוצר ולהיות נאמן לו, ובכל מקרה הלקוח מבין שמחכה לו הנחה ברכישה הבאה.

14. קנה עכשיו, שלם אחר כך

קנה עכשיו שלם אחר כך, גם זו דרך למשוך לקוחות לבצע רכישות. הלקוח בעצם מקבל אשראי בכך שמשהים את התשלום בעבורו.

15. השקעתם בלקוח? לא להתבייש לבקש ביקורת חיובית

הפניות והמלצות מלקוחות קיימים. אם לקוח מרוצה, ניתן לבקש ממנו להפיץ ברשתות, להמליץ מפה לאוזן.

16. היו פתוחים לביקורות הלקוח

קבלת ביקורת יכולה להועיל בשינוי אסטרטגיות, מעבר לעובדה שהיא מאפשר לראות את הדברים מנקודת השקפתו של הלקוח.

17. שיווק טלפוני

שיווק טלפוני הוא אופציה ליצור קשר ישיר עם הלקוח, במינימום עלות ובמקסימום אפשרות לשכנע וליצור קשר ארוך טווח. אנשי שיווק מעדיפים להשתמש במייל או בהודעות כדי להימנע ממבוכה, אך אין תחליף לאינטראקציה ישירה של אדם לאדם.

18. בקשו את התייחסות הלקוח על המוצר

כדאי לבקש התייחסות וביקורת, משום שצרכנים מאמינים לצרכנים אחרים. צרכנים המשקיעים זמן בלהעביר על המוצרים ביקורת חיובית, אין טוב מזה כשיווק מפה לאוזן.

19. פורומים עם אלפי גולשים פוטנציאליים

השתתפות בפורומים מקיימת עשיית רעש בשוק צפוף. ניתן לדבר על המוצרים והשירותים בקבוצות הדיון, לבקש חוות דעת או רעיונות. חלק מקהילה היא טכניקה טובה ליצירת קשרים.

20. לכל מוצר יש סיפור וצורך, הדגישו אותו

לכל מוצר יש סיפור שניתן לשתף בו את הלקוח הפוטנציאלי. שיתוף במניע גורם ללקוחות להוציא כספים על מוצרים שהם רוצים. לקוחות שרוצים וצורכים הם הלקוחות האידיאליים. כשהלקוח מקבל את הצורך, הרצון מגיע מיד אחריו.

הכישורים הנחוצים לניהול עסק רווחי ומכירתי

בכדי לפתח עסק מצליח, צריך לעבוד וקשה. אין זה מספיק להיות חדור מטרה ומוטיבציה. יש צורך במיומנויות וכישורים עסקיים נכונים.

  • מכירות ושיווק
  • מנהיגות
  • בניית צוותים
  • ניהול שוטף
  • תקשורת
  • משא ומתן
  • תכנון אסטרטגי
  • ניהול פיננסי
  • התמקדות בלקוחות
  • ניהול זמן

מטרות העסק

עסק המתנהל בצורה יעילה ולבעליו יש את כל הכישורים הרשומים מעלה, מגדיר מטרות עסקיות המעודדות מוטיבציה כמו, שיפור שירות לקוחות, תגמול עובדי ייצור וכן, גם הגדלת מכירות ורווח. היעדים העסקיים חשובים בשל השפעתם על הפעילות הכוללת והצלחת העסק.

קיימות דוגמאות רבות למטרות עסקיות: התקדמות, מדידת הצלחה, תוכניות החברה, אך עסק שאיננו כלכלי ורווחי, אין לו זכות קיום. המטרות העסקיות קובעות תחומי אחריות, משפרות את קבלת ההחלטות, מאפשרים הערכה ומדידה כל העת.

כעסק, קיימת נחיצות לגישה אונליין בכל עת לנתונים כמו, מצב העסק מבחינת חוסן והתקדמות לעבר היעדים, הביקוש והיכולת לזהות שינוי בהתנהגות הלקוח, המגוון והיכולת לזהות מוצרים בירידה / עליה או בירידה ברווחיות, היצע והיכולת לזהות פריטים רווחיים שניתן להציע ללקוח.

כישורים מולדים או כישורים נרכשים?

לא כל אחד נולד עם כלל הכישורים הנחוצים לניהול עסק ברמת מעבדה מדוגמת. מאידך, קיימות חברות ייעוץ, שנועדו בכדי להכווין את העסק שלכם להצלחה, באמצעות בניית אסטרטגיות ניהוליות, אסטרטגיות שיווק ומכירות, שיפור תהליכים ועוד.

חברת הורן יועצים בע"מ עוסקת בייעוץ עסקי וארגוני כאחד, מתוך מטרה לסייע לכם להתמודד בעולם תחרותי, יתרה מכך אף לצמוח, כשהיא מעמידה לרשותכם את מיטב הצוותים המוכשרים והמקצועיים. כחברה העוסקת למעלה מ-20 שנה בתחום, יש לה ארסנל שלם של כלים רבים לסייע לכל עסק בהגדלת המכירות והרווחים ובניית אסטרטגיות ברורות לשם כך.

הגדלת רווחיות בעסק - סיכום

מיקוד ושיפור תהליכים עסקיים הם המהלך הראשוני הנחוץ להגדלת מכירות. במהלך זה, עולות וצפות בעיות שלא נמצאו להן פתרונות, כשלים בייצור, צווארי בקבוק, אסטרטגיות שגויות ועוד, ועל כל אלה אמונים הצוותים המסורים של הורן יועצים בע"מ, שילוו את עסקכם לתקופת מה, בה יינתנו פתרונות, יוצעו הצעות, ישונו הליכים והחלקים יתחילו להתחבר ולהשתלב אלה באלה עד לקבלת תמונת פאזל עסקי מושלמת, מבלי להותיר ולו חלק אחד מחוץ למסגרת.לחברת הורן יועצים בע"מ, יש את הכישורים לראות את התמונה הכוללת, לרבות ניתוח נתונים וקריאת דוחות כספיים, כמו גם הטמעת מערכות מידע המסייעות בתהליך לקראת הצלחה ושגשוג.

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
02-6310212